مقایسه کن

بهترین هدفون مناسب کودکان

نوشته شده توسط: معین | 1401/03/02 22:56:30

در عصر امروزی کودکان و بچه‌هایی که در سنین پایین هستند، به شدت علاقه دارند تا موسیقی‌ها یا کارتون‌های مختلف را ببینند. بنابراین، اگر به عنوان یک فرد بزرگتر برای کودکان اطراف خود یک هدفون مناسب تهیه کنید، به آن‌ها کمک می‌کنید تا تمام لذت ممکن را از موسیقی یا کارتونی که در حال تماشای آن هستند، ببرند. همین موضوع باعث شد تا در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر به بررسی نکات مختلف درباره هدفون مناسب کودکان بپردازیم، از همین رو توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین هدفون مناسب کودکان

اگر به قصد خرید هدفون را برای کودکان خود دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، زیرا قصد داریم تمام مواردی که برای اینکار لازم دارید، را بررسی کنیم.

نکات مهم در زمان خرید هدفون کودکان

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر تصور می‌کنید که تمام مدل‌های هدفون برای کودکان مناسب است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. حتی استفاده غیر اصولی از هدفون‌ها توسط کودکان، می‌تواند آن‌ها را به سوی کم‌ شنوایی یا ناشنوایی سوق دهد. بنابراین، اگر قصد دارید این اتفاقات ناگوار برای فرزند شما رخ ندهد، حتما مواردی مانند: عملکرد هدفون، کیفیت صدا، طراحی کلی، کنترل صدا و سایر مواردی که از این قبیل است، را بررسی کنید. در ادامه هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

طراحی هدفون کودکان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید هدفون برای فرزندتان باید در نظر داشته باشید، طراحی هدفون است. همانطور می‌دانید سر کودکان نسبت به سر انسان‌های بزرگسال، اندازه کوچک‌تری دارد. بنابراین، هدفونی که انتخاب می‌کنید باید به نحوی طراحی شده باشد که به راحتی روی سر کوچک کودکان جا بگیرد و برای آن‌ها بزرگ نباشد. همچنین یکی دیگر از نکات مهم این است که به هیچ عنوان از هدفون‌های توی گوش برای فرزند خود استفاده نکنید. زیرا این هدفون‌ها می‌تواند به گوش آن‌ها آسیب برساند. بنابراین، صرفا به دنبال هدفون‌های روی گوش باشید.

هدفون سیمی یا بی‌سیم

بچه‌های کم سن و سال، به شدت بازیگوش هستند و معمولا حواسشان به موارد خطرناک نیست. هدفون‌های سیمی هم ممکن است در ظاهر خطرناک به نظر نرسند. اما حقیقت این است که این هدفون‌ها ممکن است به خفگی کودکان منجر شود. بنابراین، اگر فرزند شما کمتر از 3 سال دارد، توصیه تیم هدفون دات آی آر به شما این است که حتما از هدفون‌های بی‌سیم استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که این مدل از هدفون‌ها، نسبت به مدل سیمی آن‌ها، قیمت بیشتری دارند. از همین رو اگر فرزند شما بیش از 3 سال دارد و قصد ندارید هزینه زیادی برای این موضوع پرداخت کنید، می‌توانید از هدفون‌های سیمی استفاده نمایید.

قابلیت محدود کننده صدا در هدفون برای کودکان

همه ما می‌دانیم که گوش‌های کودکان، نسبت به گوش‌های افراد بزرگسال، حساس‌تر هستند. از نظر پزشکان، صدایی که در اطراف کودکان تولید می‌شود، باید در یک دسیبل محدود باشد تا گوش‌های آن‌ها آسیب نبیند. به بیانی دیگر، به گفته متخصصین این حوزه،  صدایی که مناسب شنوایی کودکان است، تقریبا 85 دسیبل می‌باشد و میزان صدا، نباید از این عدد بالاتر برود. اما در طرف مقابل، هدفون‌ها دقیقا روی گوش قرار می‌گیرد و صدای تولید شده توسط آن‌ها، مستقیما به گوش وارد می‌شود. از همین رو در زمان خرید هدفون برای فرزند خود، حتما به این نکته دقت داشته باشید که هدفون مد نظر، قابلیت محدود کردن صدا را داشته باشد.

بلندی صدای هدفون برای کودکان

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، امروزه کودکان به شدت به تماشای کارتون و گوش کردن موسیقی علاقه دارند. بنابراین، توصیه ما این است که حتما از هدفون با کیفیت استفاده نمایید. چنانچه فرزند شما مدت زمان زیادی را از هدفون استفاده می‌کند (به صورت میانگین، 8 ساعت در شبانه‌ روز)، باید دقت داشته باشید که نهایت صدای خروجی از هدفون، 85 دسیبل باشد. اما اگر استفاده از هدفون به صورت مداوم نیست و در بین آن تایم‌های استراحت وجود دارد، نهایت صدا می‌تواند به 93 دسیبل هم برسد.

کلام آخر

همه ما به دنبال این هستیم تا نهایت آرامش و رفاه را برای فرزندان خود فراهم کنیم، تا آن‌ها در شادی کامل به سر ببرند. شاد بودن فرزندان در نهایت به افزایش انرژی و شادی در والدین آن‌ها تبدیل می‌شود. یکی از راه‌های شاد کردن کودکان، خرید هدفون برای آن‌ها است. اما این کار را باید طبق اصول خاصی انجام دهید تا به صورت ناخواسته، باعث آسیب رسیدن به گوش‌های فرزند خود نشوید. ما در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر، به بررسی فاکتورهای مختلفی که هدفون‌های کودکان لازم دارید، پرداخته‌ایم. امید است مطالب ارائه شده برای شما عزیزان، مفید واقع شده باشد.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.