مقایسه کن

ساخت چین؛ اصلی یا تقلبی ؟

نوشته شده توسط: کمال عقلی | 1397/02/12 15:46:22

     تشخیص جنس اصلی از تقلبی یا کپی موضوع بسیار مهمی است اما قبل از این که توانایی کشف این موضوع را داشته باشیم می بایست ابتدا تعریف اصل و تقلبی را بدانیم. آیا هر جنس ساخت چین تقلبیست ؟

 

     عده ی بسیاری بر این باورند که جنسی اصلیست که در کشوری ساخته شود که برند مورد نظر، متعلق به آن کشور باشد در حالی که این موضوع سالهاست که دیگر اتفاق نمی افتد. در طی دو دهه ی گذشته با توجه به جمعیت زیاد کشور چین و نیروی کار ارزان قیمت در این کشور، سازندگان برند های معتبر جهانی به منظور کاهش هزینه های تولید و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده ی محصولات خود به منظور شرکت در بازار رقابتی، تصمیم به استفاده از نیروی کار کشور چین و تولید محصولات خود دراین کشور گرفتند به طوری که این روزها غالب محصولات با کیفیت جهانی از برندهای معتبر در این کشور ساخته می شوند. حال که بیشتر کالا ها در چین تولید می شود تفاوت جنس اصلی با تقلبی یا کپی در چیست ؟

     ارزش و کیفیت کالاهای برندهای برجسته ی دنیا نه در محل تولید آن ها بلکه در تکنولوژی و چگونگی ساخت آن ها می باشد. این بدان معنیست که کالاهایی که با طراحی متخصصین و مهندسان برند مورد نظر و تحت نظارت کیفی آن ها ساخته می شود اصلی یا اورجینال می باشند فارغ از این که کجا و توسط کدام نیروهای کار ساخته می شوند. لذا تعریف جنس اصلی تنها تایید صاحبان آن برند می باشد.

     در نقطه ی مقابل جنس غیر اصلی یعنی کالایی که در هر نقطه ی دنیا بدون اطلاع صاحبان برند مورد نظر و بدون دسترسی به تکنولوژی بالای آن ساخته می شود. تنها نقطه ی مشترک این نوع کالاها با نمونه ی اصلی آن ، ظاهر مشابه آنهاست در حالی که باطن آن ها هیچ شباهتی به نمونه ی اصلی ندارند. تفاوت بارز کالاهای تقلبی کیفیت ساخت پایین آن هاست که ضمن عملکرد بی کیفیت و گاهی آسیب زننده، از عمر مفید کوتاهی نیز برخوردار خواهند بود.

     طبق تعریف فوق امکان تشخیص اصل یا کپی بودن هر کالا بر اساس کشور سازنده ی آن وجود ندارد. یعنی اگر کالایی ساخت چین باشد الزاما تقلبی نبوده و اگر ساخت کشور دیگری باشد الزاما اصل نمی باشد. حال چگونه می توانیم این دو را از هم تشخیص دهیم ؟ اولین و اصلی ترین راه برای تشخیص این مطلب نیازمند تجربه و تخصص در شناخت کالا می باشد تا بتوانیم از کیفیت ساخت محصول مورد نظر در مورد اصل یا غیر اصل بودن آن نظر دهیم. این راه در مورد بسیاری از کالاهای غیر اصلی ساده می باشد چرا که بسیاری از این کالاها به قدری از کیفیت ساخت پایینی برخوردارند که با یک نگاه امکان تشخیص این موضوع وجود دارد اما دسته ی دیگری از کالاها کاملا ماهرانه کپی شده اند و تشخیص این موضوع سخت می باشد.  تطبیق کد مدل محصول مورد نظر که می بایست با نمونه ی اصلی مطابقت داشته باشد، دقت چاپ لوگو بر روی محصول و جنس بدنه ی مناسب که از مواد اولیه ی درجه ی یک ساخته شده باشد، کیفیت ساخت و چاپ جعبه و وکیوم پلاستیکی منظم دور آن از اصلی ترین نشانه های تشخیص یک کالای اصلی می باشد. همچنین در بیشتر این دسته از محصولات از زبان انگلیسی در نوشته های روی جعبه استفاده شده است.

     از آنجایی که ممکن است استفاده از روش فوق برای کاربران غیر حرفه ای کمی سخت به نظر برسد لذا ما روش ساده تری را به شما پیشنهاد می نماییم که این روش شناخت کالا از طریق گارانتی آن می باشد. برندهای معتبر غالبا دارای یک یا چند وارد کننده و گارانتی کننده ی رسمی و معتبر در کشور ما می باشند. پس کافیست بدانیم کدام گارانتی ها نشان گر اصل بودن کالاها می باشند.  لذا بهترین راه، شناخت گارانتی های کالاها می باشد. در پایان راه نهایی خرید از فروشگاه های معتبر می باشد که می تواند تضمین کننده ی اصالت کالا باشد چرا که فروشگاه های تخصصی و معتبر هیچ گاه حاضر نیستند اعتبار به دست آمده ی خود در طی سال های طولانی را به واسطه ی فروش کالای بی کیفیت از دست بدهند.

     رسالت ما در فروشگاه اینترنتی هدفون دات آی آر همواره ارائه ی کالاهای اصلی و اورجینال از برترین برنده های دنیا با معتبر ترین گارانتی های داخل کشور می باشد، لذا با خرید از فروشگاه ما از بابت اصل بودن کالای خریداری شده آسوده خاطر باشید. ضمنا شما می توانید با مطالعه ی سری مقالات "معرفی برندها" ضمن اطلاع از کشور صاحب این برندها، از معتبرترین و اصلی ترین گارانتی کننده های آن ها نیز مطلع شوید. بدیهی است که خرید این برندها با گارانتی های معرفی شده تضمین کننده ی اصل بوده آن ها می باشد در حالی که اراِئه ی این محصولات با گارانتی های دیگر الزاما نشان گر تقلبی بودن آن ها نیست.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.