مقایسه کن

آیا هندزفری همان هدفون است؟ هدست چطور؟

نوشته شده توسط: کمال عقلی | 1397/02/21 14:13:09

از دیرباز در ایران رسم بر این بوده است که مشتریان گاها کالاها را با نام اولین برند تولید کننده ی آن نام ببرند. به طور مثال بسیاری هنگام خرید مایع ظرفشویی از فروشنده تقاضای ریکا می کنند!! در حالی که این نام، اولین برند عرضه کننده ی مایع ظرفشویی در ایران بوده است و این نام گذاری غلط می باشد. حال آیا استفاده از عبارت "هندزفری" یا "هدست"  به جای "هدفون" صحیح است؟ برای آگاهی از این موضوع توجه شما را به مقاله ی پیش رو جلب می نماییم.

 

     استفاده از نام یک برند معتبر در راستای نام گذاری یک محصول خاص همواره در ایران مرسوم بوده است. مثال های زیادی در مورد این موضوع وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به استفاده از عبارت "ریکا" به جای "مایع ظرفشویی"، "لیپتون" به جای "چای کیسه ای"، "کلینِکس" به جای "دستمال کاغذی" و مثال های بسیار دیگری اشاره کرد. در مورد هدفون نیز این اشتباه رایج است لذا برای روشن شدن این موضوع، مقاله ی زیر برای شما مشتریان گرامی آماده شده است.

     به طور کلی به وسیله ای که برای شنیدن صدا به صورت کاملا شخصی به طوری که سایرین صدایی که شما می شنوید را نشنوند هدفون اطلاق می شود. هدفون بر اساس حالت قرارگیری و نوع اتصال دهنده ی آن به دسته های مختلفی تقسیم می شود.

     هدفون های کوچکی که داخل گوش قرار می گیرند بر اساس شکل سَری آن در دو نوع In-Ear و Earbud دسته بندی می گردند. هدفون های دیگری وجود دارند که به صورت داخل گوش بوده و علاوه بر آن، گیره ای دارند که دور گوش قرار گرفته و از افتادن هدفون جلوگیری می نماید. به این نوع هدفون ها Earhook گفته می شود. گونه ی دیگری از هدفون نیز وجود دارد که تِل آن پشت سر و گردن قرار می گیرد و در دو نوع داخل گوش و روی گوش به بازار عرضه می گردند که به هر دو نوع Neckband گفته می شود. نوع جدید که به تازگی مورد توجه خریداران قرار گرفته است چیزی شبیه هدفون های نک بند می باشد با این تفاوت که تِل آن دور گردن و زیر یقه جاسازی می شود و گوشی های آن داخل گوش قرار می گیرند یا جمع می شوند. به این محصولات جذاب Collar گفته می شود. تمامی این نوع هدفون ها می توانند دارا یا فاقد میکروفون باشند

     اشتباهی که در بین خریداران هدفون رایج بوده و گاها آن ها را در هنگام انتخاب کالای مورد نظر گیج می نماید اطلاق نام هندزفری به هدفون های داخل گوش است. لازم است بدانید تنها در صورتی که این هدفون داخل گوش دارای میکروفون نیز باشد این نام گذاری درست بوده و در غیر این صورت این یک اشتباه بزرگ است.

     گروه بعدی هدفون، هدفون های بزرگ روش گوش و اطراف گوش می باشند که در این مورد مشتریان از اطلاق نام هدست برای آن ها استفاده می کنند که این نیز می تواند اشتباه باشد. در صورتی که این هدفون ها دارای میکروفون های بزرگی باشند که جلوی دهان قرار بگیرد می توان آن ها هدست صدا زد اما در صورتی که میکروفون نداشته باشند یا حتی میکروفون های کوچک موبایلی داشته باشند نمی توان آن ها را با این عبارت نام برد. نشانه ی دیگری که می تواند شما را در تشخیص نوع محصول کمک کند این است که معمولا هدست ها دارای دو فیش 3.5 میلی متری می باشند که یکی برای هدفون و دیگری به صورت مجزا به منظور میکروفون تعبیه شده است در حالی سایر انواع آن ها تنها دارای یک جک 3.5 میلی متری برای هر دو منظور می باشند. اتصال دهنده های USB نیز که این روزها به صورت روزافزون در حال گسترس هستند معمولا برای هدست ها مورد استفاده قرار می گیرند.

     پس در صورتی که دوست دارید به یک خریدار حرفه ای هدفون تبدیل شوید خوب است که به این مسائل جزئی نیز توجه نموده و از اسامی صحیح برای محصولات مدنظر خود استفاده نمایید. هدفون های داخل گوش به دلیل حجم کم و قابلیت حمل و نقل آسان در صورتی که دارای میکروفون باشند برای استفاده با گوشی های تلفن همراه مناسب می باشند که ازاین جهت به آن ها هندزفری نیز گفته می شود. سایر انواع هدفون را نمی توان هندزفری نامید. همچنین هدفون های روی گوش یا اطراف گوش میکروفون داری که برای VOIP، اپراتورها، چت و بازی مناسب باشند را نیز می توان هدست نامید اما در صورتی که دارای میکروفون نباشند این نام گذاری کاملا غلط خواهد بود.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.