مقایسه کن

هدفون استودیویی چیست و چه تفاوتی با هدفون های معمولی دارد ؟

نوشته شده توسط: الیاس سالار | 1400/11/17 19:16:26

پس از گذشت چندین دهه در این دنیا، اکنون مزایای هدفون های استودیویی و تفاوت آنها را با هدفون های معمولی (مصارف عادی) درک می کنیم.

تفاوت های هدفون معمولی و هدفون های استودیویی به ترتیب اهمیت، در سه مورد است:

  1. نمایش دقیق صدای منبع
  2. محدوده فرکانس بسیار وسیع
  3. ساخت و ساز با کیفیت بالاتر

کمی بیشتر در مورد هر یک از این موارد توضیح میدهیم.

نمایش دقیق صدای هدفون های استودیو

هدفون‌های استودیویی بیشتر توسط حرفه‌ای‌هایی استفاده می‌شود که باید بدانند صدا در هنگام ایجاد شدن دقیقاً چگونه است. بنابراین آنها نمی توانند هیچ نوع کمکی از بلندگوها یا هدفون های معمولی دریافت کنند.

 اکثر هدفون ها صدا را با تحریف و اصلاح ارسال می کنند، یعنی صدا را به گونه ای تغییر می دهند که فکر می کنند صدا را بهتر می کند. بنابراین این مهمترین جنبه هدفون استودیویی است: تولید مثل دقیق(شما صداها را با گوش دادن به تنظیم خودکار آنها بررسی نمی کنید).

بررسی محصولات برند بیرداینامیک (بهترین عرضه کننده هدفون های مانیتورینگ و استودیویی در ایران)

محدوده فرکانس هدفون های استودیو

از آنجایی که هدفون های معمولی برد زیادی ندارند، ممکن است نتوانند نوا های بد را در فرکانس های بسیار بالا یا پایین تشخیص دهند. و این نوا های ساختگی توسط گوش افراد برداشت میشود یا میتوان با تجهیزات خاصی معلوم کرد.

هدفون های استودیویی همه این زباله ها را بیرون می کشند تا بتوانید آن را بشنوید.

کیفیت ساخت هدفون های استودیو 

این مورد جزیی است اما قطعا وجود دارد. هدفون‌های رده‌ بالا فقط محکم‌تر و بادوام‌تر به نظر می‌رسند و به دلیل مواد و ساختار عالی‌شان، احتمالاً پنج سال، ده سال یا حتی بیشتر برای شما دوام خواهند آورد.

بررسی هدفون دات آی آر

به گفته یکی از دوستان که از هدفون های بیرداینامیک استفاده میکند: چیزی که من برای اولین بار با BeyerDynamic جدیدم متوجه شدم یک صدای خش خش بود. این مورد بسیار ناامیدکننده بود، اما همانطور که به گوش دادن ادامه دادم، بلافاصله چیزهای بیشتری را شنیدم که قبلاً نشنیده بودم.

برای من همه چیز واقعاً روشن به نظر می رسید، که بر اساس تحقیقات من به این معنی است که هدفون های قبلی من احتمالاً کیفیت پایین تری داشتند.

دلیل بزرگی که من این هدفون را تهیه کردم این است که یک پادکست تولید می کنم و کمی وسواس زیادی نسبت به کیفیت صدا یا صوت خوب برای نمایش دارم.

در لحظات خاصی پس از قطع صحبت، صدای واضحی را می شنیدم، که فکر می کنم به دلیل سر و صدا های اطراف است. و صدای خود من تحت چنین نظارتی واقعاً بد به نظر می رسد.

به طور خلاصه، من در همه چیز، از صدا گرفته تا موسیقی، بسیار بیشتر و جزیی تر از بقیه می شنیدم. طول میکشد تا عادت کنم، اما شک دارم که به عقب برگردم.

 

جمع بندی

هدفون‌های استودیو برای افرادی هستند که سعی می‌کنند ناخالصی‌ها را در صدای منبع پیدا کنند و آن‌ها را برطرف کنند، بنابراین تمرکزشان بر این است که بتوانند همه چیز را بدون تحریف یا سوگیری بشنوند.

این مورد نیز شامل داشتن محدوده فرکانس بسیار بالاتر برای یافتن مشکلات در قسمت های عجیب و غریب در صدا است.

هدفون‌های معمولی برد محدودتری دارند و عموماً به کیفیت آنها بستگی دارد تا صدایی سطحی یا چشمگیر ارائه دهند.

به نظر نمیرسد این تمایز آنقدر مهم باشد، اما به شدت اشتباه میکنید.

دفعه بعد که به خرید هدفون فکر می کنید، به خصوص اگر اهل موسیقی هستید و به صدا ها دقت میکنید، باید برخی از گزینه های با کیفیت هدفون استودیویی را بررسی کنید.

BeyerDynamic DT 770 pro



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.