مقایسه کن

انواع هدفون و کاربردهای آن

نوشته شده توسط: معین | 1401/01/29 21:04:45

همانطور که می‌دانید امروزه صداها و فایل‌های صوتی نقش بسیار مهمی در زندگی افراد جامعه دارند. فایل‌های صوتی به صورت موسیقی، فایل آموزشی، فایل‌های مذهبی و قرآنی و ... امروزه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مخاطبین خاص خود را دارند. اما کاربران با توجه به علاقه‌ای که دارند، اغلب اوقات اهمیت بسیار ویژ‌ه‌ای برای دستگاهی که می‌خواهند با آن فایل صوتی خود را گوش کنند قائل هستند. یکی از این دیوایس‌ها، هدفون است. اما آیا هدفون فقط یک مدل است یا انواع مختلفی دارد؟ کارایی مدل‌های مختلف هدفون چیست؟ با ما در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

انواع هدفون و کاربردهای آن

قبل از اینکه بخواهیم در مورد انواع هدفون و کاربردهای آن صحبت کنیم، لازم است بدانید که هدفون، هندزفری و هدست یکی نیستند و هرکدام از آن‌ها کارایی خاص خود را دارند. اگر به بررسی تفاوت‌های این سه دستگاه علاقه دارید، توصیه می‌کنیم مقاله آیا هندزفری همان هدفون است؟ هدست چطور؟ را مطالعه فرمایید.

مسلما برای اینکه بتوانید هدفونی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید، باید با انواع هدفون آشنا باشید و جزئیات آن را بشناسید. از همین رو تصمیم گرفتیم به بررسی انواع هدفون و کارایی هر کدام از آن‌ها بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

هدفون روی گوش

هدفون روی گوش یا همان On-Ear Headphone در واقع به نوعی طراحی شده است که بالای گوش‌های مصرف کننده قرار بگیرد، بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که این مدل مشخصا برای کاربردهای خاصی طراحی شده است. این دسته از هدفون‌ها به کمک لاستیک‌هایی که دارند، فضای اطراف گوش را می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود تا صدای محیط به گوش کاربر نرسد.

هدفون داخل گوش سیمی

هدفون داخل گوش سیمی یا In-Ear Wired Earphones نوعی دیگر از انواع هدفون‌ها است. جالب است بدانید که این مدل حتی با وجود داشتن سیم، باز هم یکی از محبوب‌ترین انواع ایرفون است. شاید بتوانیم علت این محبوبیت را قیمت پایین این محصول در نظر بگیریم. اما توصیه تیم هدفون دات آی آر این است که حتی اگر قصد دارید از هدفون‌های داخل گوش استفاده کنید، سعی کنید حتما از برندهای معتبر و محصولات باکیفیت استفاده نمایید.

هدفون‌های بی‌‍سیم و بلوتوثی

هدفون‌های بی‌سیم قبل از اینکه بتوانند از قابلیت بلوتوث استفاده کنند، به وسیله فرستنده رادیویی امواج را به صورت بی‌سیم منتقل و دریافت می‌کردند، سپس رفته رفته امکان استفاده از قابلیت اتصال به بلوتوث ارائه شد. کافیست هدفون‌های خود را از طریق بلوتوث به دستگاه پخش کننده موسیقی، متصل نمایید. بعد از آن می‌توانید صدای مد نظر را به صورت واضح در هدفون‌های خود بشنوید.

امروزه افراد بسیار زیادی از این دسته از هدفون‌ها استفاده می‌کنند. زیرا دیگر تفاوتی ندارد شما در حین ورزش کردن باشید یا در حال خانه‌داری، یا حتی در حال انجام کار خاصی باشید. به راحتی می‌توانید از این هدفون‌ها استفاده کنید بدون آنکه نگران سیم‌ها باشید.

مسلما به دلیل راحتی در اتصال به پخش کننده موسیقی و نبودن سیم، این دیوایس‌ها گران‌تر از هدفون‌های سیمی هستند. البته بجز دلایل ذکر شده، برای ساخت هدفون‌‌های بی‌سیم و بلوتوثی، هزینه‌های بسیار بیشتری به نسبت سایر هدفون‌‌ها شده است. بنابراین این گران‌تر بودن این محصولات دلایل مختلف و خاص خود را دارد.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که این مدل از هدفون‌ها به دلیل بی‌سیم بودن و داشتن باتری، نیاز به شارژ برقی دارند تا بتوانند بهترین کیفیت خود را ارائه دهند. بنابراین ابتدا نحوه استفاده خود از هدفون را مشخص نمایید. سپس اگر با شارژ کردن هدفون‌های بلوتوثی مشکلی نداشتید، توصیه می‌کنیم آن‌ها را امتحان کنید تا از شر سیم‌ها خلاص شوید. اما اگر با هر روز شارژ کردن هدفون‌های بی‌سیم مشکل دارید، پیشنهاد ما این است که از هدفون‌های سیمی استفاده نمایید.

هدفون‌های پشت بسته

اگر به دنبال این هستید که در زمان استفاده از هدفون، هیچکدام از صداهای محیط اطراف خود را نشوید، هدفون‌های پشت بسته برای شما ساخته شده است. این مدل به نوعی طراحی شده است که صرفا صدایی که کاربر در نظر دارد به گوش او برسد. به دلیل اینکه این هدفون‌ها از ورود صداهای محیط جلوگیری می‌کند، معمولا افرادی که در صنعت موسیقی و آهنگ‌سازی فعالیت دارند از این محصولات استفاده می‌کنند. زیرا نت‌های موسیقی با وضوح بیشتری شنیده می‌شوند. اما دقت داشته باشید که این دسته از هدفون‌ها، نسبت به سایر مدل‌ها، کمی بزرگتر و حجیم‌تر است.

کلام آخر

به طور کلی، هدفون به کاربر به کمک می‌کند تا فقط صدایی که در نظر دارد را بشنود. اما در برخی از مدل‌ها وضوح این صدا بسیار بیشتر است. ما در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر سعی کردیم برخی از محبوب‌ترین انواع هدفون‌ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. امید است مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.