مقایسه کن

هندزفری بی‌سیم چیست

نوشته شده توسط: معین | 1401/02/24 19:44:43

در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر قصد داریم یک راهنمای مناسب برای خرید هندزفری بلوتوث ارائه دهیم. همچنین در این مطلب به بررسی مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوثی، خواهیم پرداخت. امیدواریم پس از خواندن این مقاله، انتخاب خوب و مناسبی داشته باشید. با در ادامه همراه باشید.

هندزفری بی‌سیم چیست؟

برای اینکه خرید خوبی داشته باشید، ابتدا باید بدانید که این دیوایس، از طریق کدام تکنولوژی به گوشی شما متصل می‌شود و نحوه عملکرد این اتصال به چه شکل است.

فناوری بلوتوث

فناوری بلوتوث یکی از قدیمی‌ترین تکنولوژی‌های بی‌سیم بود که برای انتقال داده‌ها بین دو دستگاه مختلف از آن استفاده می‌شود. این فناوری به انسان‌ها کمک کرد تا به صورت بی‌سیم، دیوایس‌های مختلف را به یکدیگر متصل کنند. امروزه بیشترین استفاده از این تکنولوژی در تلفن‎های همراه است و اکثر تلفن‌های همراه، بلوتوث را به عنوان یکی از ویژگی‌های خود، به همراه دارند. اما بجز تلفن‌های همراه، دیوایس‌های دیگری نیز وجود دارند که از این فناوری استفاده می‌کنند. برخی از این دیوایس‌ها عبارتند از: چاپگرها، لپ‌تاپ، هدفون، دستگاه‌های پخش دی وی دی، کنسول‌های بازی، تبلت‌ها، نوت‌بوک‌ها و ... . بدون شک تکنولوژی بلوتوث زندگی همه افراد دنیا را تا حد بسیار زیادی متحول کرده است و این موضوع به دلیل سرعت انتقال دیتای بالای آن است.

اما بزرگترین مشکل بلوتوث این است که نهایتا برد 100 متری را می‌تواند ساپورت کند. بنابراین اگر دو دیوایسی که از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل شده‌اند، بیشتر از 100 متر از یکدیگر فاصله بگیرند، اتصال آن‌ها قطع و عملا عملیات انتقال دیتا دیگر انجام نمی‌شود.

هندزفری بلوتوثی چیست؟

هدفون داخل گوش یا ایرفون یا همان هندزفری، در حقیقت نوعی هدفون است که در ابعاد کوچک طراحی و تولید می‌شود. از این وسیله امروزه به عنوان یکی از لوازم جانبی تلفن‌های همراه یاد می‌شود. اما هندزفری بلوتوثی، به کمک تکنولوژی بلوتوث به موبایل‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دیوایس‌هایی که از این قبیل هستند، متصل می‌شوند. دقت داشته باشید که هندزفری بلوتوثی، در واقع همان بی‌سیم است.

این هندزفری‌ها دقیقا مانند هدست عمل می‌کنند، یعنی علاوه بر اینکه بلندگو دارند، میکروفون هم دارند. بنابراین، شما می‌توانید از آن‌ها برای برقراری تماس تلفنی، تصویری یا انجام بازی‌های آنلاین و ویدیویی استفاده کنید.

چرا باید از هندزفری بلوتوثی استفاده کنیم؟

هندزفری بلوتوثی کاربردهای مختلفی دارند، مخصوصا برای افرادی که تقریبا در تمام طول روز، از هندزفری استفاده می‌کنند. این دسته از هندزفری‌ها به دلیل نداشتن سیم، در زمان عوض کردن لباس، برای شما مشکلی به وجود نمی‌آورند. همچنین امروزه اکثر این دیوایس‌ها، دارای قابلیت‌های لمسی هستند. بنابراین افرادی که در زمان رانندگی برخلاف قوانین با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند، به راحتی می‌توانند به کمک هندزفری بلوتوثی این کار را انجام دهند تا حواس پرتی کمتری داشته باشند.

انواع هندزفری بی‌سیم

قبل از اینکه به دنبال خرید هندزفری بی‌سیم باشید، توصیه می‌کنیم ابتدا با انواع آن آشنا شوید. در حال حاضر مدل‌ها و انواع مختلفی از هندزفری‌های بلوتوثی در بازار موجود هستند که در ادامه به معرفی برخی از این مدل‌ها می‌پردازیم:

هندزفری بی‌سیم حرفه‌ای

بدون شک این گروه از هدفون‌ها برای افرادی مناسب هستند که در طول روز، جلسات کاری زیادی می‌روند و مدت زمان زیادی را با تلفن‌ همراه خود، مشغول برقراری تماس هستند. هندزفری‌های حرفه‌ای، قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی دارد که مهم‌ترین و چشمگیرترین آن، زیبایی این مدل است.

هندزفری بلوتوثی مینی یا کوچک

کمپانی‌های تولیدکننده پس از شکایت‌های زیاد از سمت مصرف‌کنندگان، تصمیم گرفتند تا اندازه و ابعاد محصولات خود را کوچک‌تر کنند. از همین رو، در راستای رضایت بیشتر مشتریان، امروزه نسل جدید هندزفری‌های بی‌سیم، در اندازه‌های کوچکی روانه بازار می‌شوند. هندزفری‌های مینی را می‌توانید در مکان‌های شلوغ مانند مهمانی، مترو، اتوبوس، شهربازی و ... بدون اینکه جلب توجه کنید، به راحتی استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که این مدل کیفیت صدای مناسب، عمر باتری، سهولت در استفاده، قابلیت شارژ مجدد، باتری مقاوم و ... را دارد. بنابراین اگر شما هم علاقه‌ای به هندزفری‌های بزرگ ندارید، توصیه ما این است که از هندزفری مینی استفاده نمایید.

کلام آخر

بدون شک زندگی بشر با فناوری بلوتوث، دچار تغییرات بسیار زیادی شد. اما خوشبختانه بسیاری از تغییرات، در جهت رشد و سهولت در انجام کارها بود. یکی از بهترین تغییرات ایجاد شده، استفاده از این تکنولوژی برای اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر بود. امروزه هندزفری‌های بلوتوثی که به هندزفری بی‌سیم هم شهرت دارند، بسیار پر استفاده و پرکاربرد است. از همین رو اگر پس از مطالعه این مقاله تصمیم به خرید هندزفری بلوتوثی گرفتید، توصیه می‌کنیم به فروشگاه سایت هدفون دات آی آر مراجعه کنید و از بهترین مدل‌ها، بهره‌مند شوید. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان، مفید واقع شده باشد.

 

 

 



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.