مقایسه کن

تشخیص هندزفری اصل

نوشته شده توسط: معین | 1401/02/24 19:53:32

بدون شک اگر به دنبال خرید هنزفری، ایرپاد یا هدفون هستید، باید نسخه اورجینال آن را تهیه کنید. اما متاسفانه امروزه بسیاری اجناس موجود در بازار، اجناس فیک هستند. بنابراین، باید توانایی تشخیص هندزفری اصل را داشته باشید. همین موضوع باعث شد تا در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر، به بررسی ویژگی‌های هندزفری اصل بپردازیم تا در زمان خرید هندزفری با مشکل خاصی مواجه نشوید.

راه‌های تشخیص هندزفری اصل

بدون شک هندزفری‌های فیک و حتی کپی، از نظر کیفیت با محصولات اورجینال قابل قیاس نیستند، از نظر ظاهری بسیار بسیار مشابه هستند. از طرفی محصولات غیر اصل قیمت کمتری‌ هم دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا افراد بسیار زیادی به خرید این محصولات ترغیب شوند. اما اگر شما در دسته افرادی هستید که به دنبال محصولات اصل و اورجینال هستند، در ادامه با ما همراه باشید، تا به بررسی روش‌های تشخیص هندزفری اصل و غیر اصل بپردازیم.

بررسی فیزیکی

بدون شک نسخه‌های اورجینال از لحاظ فیزیکی و ظاهری کاملا سالم هستند. هندزفری را به صورت کامل و جزئی بررسی کنید. هرگونه خط و خش، رنگ پریدگی، لکه، ترک داشتن، شل بودن قسمت‌های مختلف، متقارن نبودن و سایر مواردی که در این دسته  جای می‌گیرند، نشان دهنده غیر اصل بودن هندزفری است.

متعلقات موجود در بسته بندی

قبل از اینکه برای خرید هندزفری اقدام کنید، حتما از طریق پلتفرم‌های پخش ویدیو مانند یوتیوب و آپارات یا شبکه‌های اجتماعی، ویدیوهای مربوط به آنباکس کردن محصولی که می‌خواهید را مشاهده کنید. با اینکار از وسایل موجود در بسته بندی آگاه می‌شوید و در زمان خرید، با یک بررسی کلی، متوجه اصل یا غیر اصل بودن محصول می‌شوید. برای مثال حتی هندزفری‌هایی که با آن‌ها کابل شارژ هم عرضه می‌شود، باید طول کابل و مدل آن، با مدل اصلی که در ویدیو مشاهده کردید، تطبیق داده شود.

بررسی بسته بندی هندزفری

معمولا کمپانی‌ها و شرکت‌هایی که محصولات غیر اصل تولید می‌کنند، توجه زیادی به جزئیات روی بسته بندی ندارند. از همین رو ابتدا از طریق اینترنت یکبار بسته بندی اصلی محصول مد نظر خود را مشاهده کنید. سپس در زمان خرید، جزئیات روی بسته بندی را، با ویدیویی که تماشا کرده‌اید، مقایسه کنید. کمپانی‌های بزرگ مانند، سامسونگ، اپل، شیائومی و ... در طراحی بسته بندی محصولات خود، دقت و حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. بنابران، کافیست یک مقایسه با دقت فراوان انجام دهید.

بررسی لوگو و رنگ نوشته‌ها

در ویدیویی که تماشا می‌کنید، به محل قرارگیری لوگو و رنگ نوشته‌ها دقت بسیار زیادی داشته باشید. همچنین اندازه لوگو بسیار مهم است، از نوع فونت و سایز آن غافل نشوید. سعی کنید به دنبال غلط املایی باشید. وجود هر کدام از این علائم یا نوشته اضافی، نشان دهنده این است که آن محصول، اصل نیست.

بررسی کیفیت صدا و قابلیت‌های آن

قبل از خرید هندزفری، قابلیت‌ها و امکانات مدلی که در نظر دارید را بررسی کنید. سپس در زمان خرید، کیفیت صدا را به همراه سایر ویژگی‌ها چک کنید. برای مثال، در هندزفری‌های بلوتوثی، همه موارد زیر را چک کنید.

  • سینک شدن به نرم افزار رسمی شرکت تولید کننده
  • مدت زمان نگهداری شارژ
  • امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل یا سیری در اپل
  • امکان اتصال به چند دستگاه

بررسی قیمت

هندزفری‌های اصل، مطابق با قیمت روز دلار و بر اساس قیمتی که در سایت کمپانی تولید کننده اعلام می‌شود، به فروش می‌رسد. اما این موضوع در کشور ایران کمی متفاوت است و به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از همین رو اگر دیدید یک هندزفری به صورت باور نکردنی ارزان است، این احتمال را بدهید که احتمال بسیار زیاد، آن محصول اورجینال نیست. دقت داشته باشید که بررسی را همیشه به عنوان یک فاکتور برای تشخیص اصل یا فیک بودن در نظر داشته باشید و به عنوان آخرین فاکتورهای خود در نظر بگیرید. بنابراین، اگر با محصولی مواجه شدید که قیمت آن زیاد بود، حتما دلیل بر این نیست که آن هندزفری یک محصول اصل و اورجینال است. همچنین گاهی اوقات ممکن است در ایران با توجه به دلایل مختلفی، قیمت یک محصول افت بسیار زیادی داشته باشد. بنابراین، قیمت ارزان هم حتما دلیل بر این نیست که محصول  مد نظر شما یک محصول فیک و غیر اصل است.

کلام آخر

در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر سعی کردیم مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان خرید هندزفری برای بررسی اصل یا غیر اصل بودن آن نیاز دارید را بررسی کنیم. مواردی از قبیل بررسی فیزیکی، بررسی متعلقات داخل جعبه، بررسی بسته بندی، لوگوی سازنده و نوشته‌های روی بسته بندی، کیفیت صدا و ویژگی‌هایی که آن هندزفری باید داشته باشد و بررسی قیمت آن، به صورت مفصل توضیح داده شد. در صورتی که قصد خرید هندزفری دارید، توصیه ما این است همین الان از محصولات موجود در فروشگاه سایت هدفون دات آی آر را مشاهده کنید و با خیالی راحت و آسوده، به خرید محصولات مورد علاقه خود بپردازید. در نهایت امید است مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.