مقایسه کن

تفاوت هندزفری و هدست و هدفون

نوشته شده توسط: معین | 1401/02/24 19:59:45

هدست، هدفون، هندزفری، سه نوع از انواع بلندگوهایی هستند که به صورت شخصی استفاده می‌شود. اما اگر برای شما هم این سوال مطرح شده است که این سه مدل، چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، با در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر همراه باشید. ما قصد داریم در این مطلب به بررسی تمام ویژگی‌ها و تفاوت‌های این 3 مدل بپردازیم، بنابراین توصیه می‌کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به راحتی تفاوت‌های بین آن‌ها را درک کنید.

تفاوت هندزفری و هدست و هدفون

قبل از هرچیز ابتدا قصد داریم هدفون را بررسی کنیم و ببینیم هدفون‌ها چه ویژگی‌هایی دارند. سپس به بررسی هدست و هندزفری خواهیم پرداخت

هدفون چیست؟

هدفون (به انگلیسی: Headphones) در واقع دو عدد بلندگو است که به نوعی طراحی شده که به راحتی روی گوش انسان‌ها قرار بگیرد. در حقیقت زمانی که کاربر در حال استفاده از هدفون است، بلندگوهای هدفون، تمام گوش او را می‌پوشاند. با استفاده از هدفون می‌توانید تمام لذت را از شنیدن صدای مد نظر خود ببرید. هدفون‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که تا حد امکان صدای اطراف را حذف می‌کند. حذف صداهای اطراف به کمک کیفیت بلندگوهای استفاده شده در هدفون، باعث می‌شود تا ضعیف‌ترین سیگنال‌ها را هم به راحتی بشنوید.

امروزه هدفون‌های موجود در بازار به صورت ارگونومیک طراحی شده‌اند، یعنی به احتمال بسیار بالا، تجربه کاربری خوبی را در اختیار شما قرار خواهند داد. دقت داشته باشید که هدفون‌ها دارای میکروفون نیستند و صرفا به کمک گوشی‌هایی که دارند، باعث می‌شوند تا صدا را بشنوید. همچنین برای اینکه هدفون خود را به دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر، موبایل و ... وصل کنید، می‌توانید از طریق کابل AUX و جک 3.5 میلی‌متری، یا پورت USB اقدام کنید.

هدست چیست؟

هدست دقیقا همان هدفون است، اما تنها با تفاوت اینکه هدست‌ها میکروفون هم دارند. داشتن میکروفون در هدست‌ها باعث شده تا معمولا از آن‌ها در مراکز تماس و پشتیبانی استفاده شود. البته داشتن میکروفون مزایای بسیار زیادی دارد، برای مثال می‌توانید از آن‌ها در تماس‌های تصویری که دارید، یا زمانی که مشغول بازی‌های ویدیویی به صورت آنلاین هستید، هم استفاده کنید.

خوشبختانه هدست‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که می‌توان میکروفون را از آن جدا کرد و فقط در زمان نیاز، مجددا آن را وصل کرد. امروزه هم هدست سیم‌دار در بازار موجود است و هم هدست بی‌سیم. هدست‌های بی‌سیم، از طریق فناوری بلوتوث به دیوایس‌های مختلف متصل می‌شوند و سپس می‌توانید هم تماس تلفنی و ویدیویی برقرار کنید، هم به انجام بازی‌های ویدیویی آنلاین بپردازید.

اگر قصد خرید هدست را دارید، توصیه می‌کنیم از هدست‌های بزرگتر استفاده کنید که میکروفون دارند. زیرا این دسته از هدست‌ها، کیفیت صدای بیشتری به شما ارائه می‌دهد.

مشکلات و معایب هدست و هدفون

بزرگترین مشکل یا عیب هدفون و هدست، در مقایسه با هندزفری این است که ابعاد و اندازه بزرگی دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا قابلیت حمل آن کمی سخت شود. اما هندزفری با توجه به سایز کوچکی که دارد، به راحتی در جیب یا کیف جای می‌گیرد و قابلیت حمل آسان‌تری را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

هندزفری چیست؟

هندزفری، ایرفون یا همان هدفون داخل گوش در واقع امروزه به عنوان یکی از لوازم جانبی موبایل شناخته می‌شود. کاربرد این وسیله دقیقا مانند هدفون و هدست است و کاربر می‌تواند به کمک آن، به گوش کردن موسیقی یا انجام تماس‌های تلفنی بپردازد. در حال حاضر هندزفری‌های موجود در بازار در دو نوع باسیم و بی‌سیم طراحی و تولید شده‌اند که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

برای مثال هندزفری باسیم دیگر نیازی با شارژ برقی ندارد و شما هر زمانی که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید. اما وجود سیم ممکن است در مکان‌های شلوغ مانند مترو، اتوبوس و خیابان‌های پرتردد، کمی دست و پا گیر باشد. در طرف مقابل اما شرایط متفاوت است و شما می‌توانید از هندزفری‌های بی‌سیم، به راحتی در مکان‌های شلوغ استفاده کنید. اما به دلیل بی‌سیم بودن آن‌ها باید گاهی اوقات آن‌ها را به شارژ بزنید.

از طرفی کیفیت میکروفون آن به اندازه mic هدست‌ها نیست، زیرا برای مراکز تماس طراحی و تولید نشده است. اما برای استفاده شخصی و روزانه، کیفیت مناسبی دارد. همچنین دیگر تفاوت بین هدست‌ها و هدفون‌ها با هندزفری‌ها این است که، هندزفری در داخل گوش قرار می‌گیرد، اما هدفون هدست روی گوش قرار می‌گیرد. بنابراین اگر مدت استفاده شما از هندزفری زیاد است، دقت داشته باشید که احتمال آسیب رسیدن به گوش شما بسیار زیاد است. اما افرادی که از هدفون یا هدست استفاده می‌کنند، احتمال آسیب رسیدن به گوش‌های خود را کاهش می‌دهند.

کلام آخر

به طور کلی هدفون‌ها برای انجام بازی‌های ویدیویی مناسب هستند و به همین دلیل هدفون‌های گیمینگ، طراحی و تولید شده‌اند. از همین رو توصیه می‌کنیم مقاله چرا باید از هدفون گیمینگ استفاده کنیم را مطالعه کنید. هدست‌ها معمولا برای برقراری تماس‌های طولانی و زیاد مناسب هستند. زیرا هم کیفیت صدای مطلوبی دارد، و هم به گوش‌های شما آسیب زیادی وارد نمی‌کند. اما هندزفری برای استفاده شخصی و روزانه بسیار مناسب است. هندزفری‌ها به دلیل ابعاد و اندازه کوچکی که دارند به راحتی قابل حمل هستند و همین موضوع به شما کمک می‌کند تا در هر زمانی که خواستید، از آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی اگر به دنبال خرید هدفون، هندزفری یا هدست هستید، همین الان از طریق سایت هدفون دات آی آر اقدام کنید و بهترین محصولات را مشاهده کنید. در نهایت امید است مطالب ارائه شده برای شما عزیزان، مفید واقع شده باشد.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.