مقایسه کن

همه نکات در مورد صدای 7.1 کاناله؛ درک تمام ابعاد صدا !

نوشته شده توسط: معین | 1401/03/16 23:16:01

لذت شنیدن موسیقی با نهایت کیفیت، یا شنیدن صدای درون بازی یا فیلم با بالاترین کیفیت، بدون شک می‌تواند منجر به این شود که شما تجربه‌ای با نهایت لذت و کیفیت کسب کنید. همانطور که می‌دانید امروزه صداها نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره تمام افراد جامعه دارند. یکی از دلایل این موضوع، وسایل و دیوایس‌های مربوط به پخش صدا است که روز به روز در حال پیشرفت هستند و از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدیدتری استفاده می‌کنند. یکی از این فناوری‌ها، صدای 7.1 کاناله است. صدای 7.1 کاناله یا همان صدای فراگیر که به آن surround هم می‌گویند، یکی از مواردی است که در زمان خرید هدفون باید به آن دقت زیادی داشته باشید. ما در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر، به بررسی این تکنولوژی می‌پردازیم، بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

صدای 7.1 کاناله چیست و به شکل کار می‌کند؟

بدون شک، لذت بردن از نهایت کیفیت صدا، تنها مربوط به گوش دادن موسیقی نمی‌شود و صداها نقش بسیار مهمی در فیلم‌ها و بازی‌ها دارند. برای مثال، هنگامی که در حال تماشای فیلم یا انجام یک بازی ویدیویی هستید و هدست یا هدفون استریو استفاده می‌کنید، صدا به صورت 3 بعدی پخش می‌شود. این هدفون‌ها به دلیل پخش صدا به صورت 3 بعدی، سبب می‌‌شوند تا کاربر بتواند درک بهتری از محیط بازی یا فیلم داشته باشد. اما نقش صدای فراگیر در این بین چیست؟ صدای فراگیر یا همان 7.1 کاناله در واقع یک آپدیت قوی و حرفه‌ای است که برای برای صدای 5.1 کاناله، به وجود آمده است.

پس از اینکه متوجه شدیم این فناوری چیست، نوبت آن است که با نحوه کار آن آشنا شویم. برای اینکه بتوانید صدای فراگیر را در اختیار داشته باشید، قبل از هرچیز باید دقت داشته باشید که 7 عدد اسپیکر به صورت جداگانه و 1 عدد ساب ووفر (7.1 کاناله صوتی)، را در دسترس داشته باشید. با داشتن چنین تجهیزاتی در داخل هدست یا هدفون، می‌توانید صدای بازی، فیلم یا موسیقی را به صورت 3 بعدی بشنوید.

نکته: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به توجه داشته باشید، این است که دسترسی به صدای فراگیر زمانی امکان‌پذیر است که محتوای پخش شده هم از آن کیفیت پشتیبانی کند. اما خوشبختانه امروزه تقریبا تمام بازی‌های ویدیویی از این فناوری پشتیبانی ‌می‌کنند. همچنین بسیاری از فیلم‌هایی که امروزه در دسترس عموم قرار گرفته است، از قابلیت surround پشتیبانی می‌کنند.

چرا به surround احتیاج داریم؟

اگر شما به بازی‌های ویدیویی که به صورت آنلاین انجام می‌شود علاقه دارید، حتما می‌دانید که در چنین بازی‌هایی معمولا نقش صداها بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد. اهمیت صدا در بازی‌های آنلاین به قدری زیاد است که حتی ممکن است نتیجه بازی را نیز عوض کند. برای مثال فرض کنید شما در مکانی منتظر دشمن خود هستید، زمانی که دشمن به شما نزدیک می‌شود صدای پای او را دقیقا از سمتی که به شما نزدیک می‌شود، می‌شنوید و برای تیراندازی آماده خواهید شد. بنابراین اگر صدای باکیفیتی نداشته باشید، ممکن است دشمن شما را کشته و شما امتیازات مربوطه را از دست بدهید.

تمامی این موارد در زمان دیدن یک فیلم، سریال یا هرنوع محتوای ویدیویی دیگر نیز کاربرد دارد. همچنین این موضوع درباره گوش دادن به موسیقی هم صدق می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال این هستید که نهایت کیفیت را از صدای پخش شده داشته باشید، صدای 7.1 کاناله مناسب شماست. زیرا این فناوری از 8 کانالی که در بالا توضیح دادیم، استفاده می‌کند و به واضح‌تر شدن صدا کمک خواهد کرد، به طوری که شما شگفت‌زده خواهید شد.

نحوه استفاده از صدای فراگیر یا 7.1 کاناله

اکنون که متوجه شدید این فناوری چیست، نحوه کار آن به چه شکل است و چرا باید از  آن استفاده کنیم، زمان آن است که با نحوه استفاده از این تکنولوژی، آشنا شویم. از نظر بسیاری از متخصصان این حوزه، 2 راه برای استفاده از صدای فراگیر وجود دارد. نخستین راه این است که در زمان خرید هدفون حتما به این نکته دقت داشته باشید که هدفون یا هدست مدنظر، حتما از این فناوری پشتیبانی کند. چنین راهی در اغلب مواقع بسیار مقرون به صرفه‌تر است که باعث می‌شود بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، به نهایت لذت برسید. کافیست برای این موضوع به فروشگاه سایت هدفون دات آی آر مراجعه کنید. چنانچه در صورت استفاده از این فناوری، هدفون شما از آن پشتیبانی دارای کارت صدا نداشته باشد، باید به دنبال یک عدد کارت صدا به صورت جداگانه داشته باشد.

اما در روش دوم، کافیست یک عدد سینما خانواده در منزل، محل کار یا هر مکانی که در نظر دارید، داشته باشید.سیستم سینما خانواده به صورت خودکار دارای تنظیمات و سیستم صوتی 7.1 کاناله هستند. اما همه ما می‌دانیم که کیفیت هدفون در پخش موسیقی، بسیار بهتر است و با توجه به فاکتورهای قیمت و کیفیت مناسب، بسیار مقرون به صرفه است.

کلام آخر

در این مقاله از سایت هدفون دات آی آر سعی کردیم به بررسی نکات مهمی در مورد صدای 7.1 کاناله بپردازیم. توضیحات ارائه شده در این مقاله بیانگر این بود که در صورت استفاده از هدفون با پشتیبانی surround، شما می‌توانید نهایت کیفیت را در صدای پخش شده بشنوید. اما این موضوع بستگی به دارد که محتوای پخش شده هم با این فناوری، تهیه شده باشند. در صورتی که قصد خرید هدفون با ویژگی 7.1 کاناله دارید، توصیه می‌کنیم همین الان به فروشگاه سایت هدفون دات آی آر، مراجعه کنید.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.