مقایسه کن

راهکارهای تقویت صدای هدفون

نوشته شده توسط: معین | 1401/03/22 21:10:29

در عصر امروزی تفاوت زیادی ندارد شما قصد تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا انجام یک بازی ویدیویی داشته باشید، به هرحال برای اینکه نهایت لذت را از این کارها ببرید، باید از هدفون استفاده کنید. اما متاسفانه هدفون‌ها هم مانند بسیاری از وسایل الکترونیکی دیگر، پس از گذشت چند سال دیگر کیفیت سابق خود را ندارند. بنابراین باید به دنبال راهی باشید تا همچنان از یک صدای با کیفیت استفاده کنید. یکی از این روش‌ها خرید هدفون است و روش دیگری که ما در این مقاله قصد دارید به آن بپردازیم، راهکارهای تقویت صدای هدفون است. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما در هدفون دات آی آر همراه باشید.

چگونه صدای هدفون را بیشتر کنیم

اگر به دنبال تقویت صدای هدفون خود هستید، قبل از هر چیز لازم است بدانید که برای این موضوع چندین راهکار مختلف وجود دارد. اما بهتر است بدانید این احتمال وجود دارد که در صورت انجام این روش‌ها، باز هم ممکن است بازدهی که انتظارش را دارید از هدفون دریافت نکنید. بنابراین در چنین شرایطی تنها راهکاری که وجود دارد این است که به دنبال خرید هدفون جدید باشید. در صورتی که شغل شما تولید محتوای ویدیویی است، توصیه می‌کنیم مقاله بهترین هدست برای استریم و تولید محتوا را مطالعه نمایید.

استفاده از نرم‌افزارهای تقویت صدا یا اکولایزر

بکارگیری نرم‌افزارهای اکولایزر یا همان تقویت صدا، بدون شک یکی از ابتدایی‌ترین و راحت‌ترین روش‌هایی است که برای تقویت صدای هدفون وجود دارد. هر کدام از ما یک انتظار متفاوت از هدفون داریم، از همین رو، زمانی که از نرم‌افزارهای اکولایزر استفاده می‌کنیم، قسمت‌های منحصر به فردی از فرکانس‌های صوت مدنظر شما، تقویت می‌شود. نرم‌افزارهای اکولایزر این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا بتواند به صورت دستی، فرکانس‌های صدا را بالا و پایین کند. اما توصیه تیم هدفون دات آی آر به شما این است که حدالامکان از نرم‌افزارهایی که به صورت خودکار و با توجه به صدای پخش شده، طیف فرکانس‌ها را تنظیم می‌کنند، استفاده کنید. همچنین شاید بهتر باشد بدانید که به وسیله بخش تنظیمات موبایل خود هم می‌توانید به اکولایزر دسترسی داشته باشید و حالت‌های پیش‌فرض آن را تغییر دهید.

بکارگیری کدک برای بهبود کیفیت صدا

بدون شک یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌های موثر برای بهبود کیفیت صدای هدفون، دقت به کدک آن یا مدل رمزگذاری فایل صوتی می‌باشد. اما کدک چیست؟ در آینده و در مقاله‌ای جداگانه به صورت جامع و کامل، به بررسی کدک می‌پردازیم. اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه آن را تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم که کدک در واقع یک راه ارتباطی میان دیوایس پخش کننده و هدفون است. در واقع این فناوری باعث می‌شود تا یک‌سری محدودیت‌ها در اتصال بی‌سیم برقرار شود. این محدودیت ایجاد شده، باعث می‌شود انتقال دیتا، کم رنگ‌تر به نمایش برسد.

تمیز کردن هدفون

شاید به نظر شما این مورد زیاد کارایی نداشته باشد. اما تجربه تیم ما ثابت کرده که تمیز کردن هدفون و تعویض بالشتک‌های آن معمولا یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش کیفیت صدای هدفون است. معمولا زمانی که چندین سال از هدفون استفاده می‌شود، اسپیکرهای آن را کمی گرد و غبار می‌گیرد و همین موضوع سبب می‌شود تا کیفیت صدای پخش شده، کاهش پیدا کند. بنابراین زمانی که درایوهای هدفون خود را تمیز و بالشتک‌های آن را تمیز می‌کنید، به نوعی باعث افزایش کیفیت صدای هدفون، به نسبت حال حاضر می‌شوید.

بالشتک‌های هدفون نیز نقش مهمی در کیفیت صدای هدفون دارند. برای مثال یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها در گرفتن نویز است. از همین رو توصیه می‌کنیم مقاله آشنایی با فناوری نویز کنسلینگ را مطالعه نمایید تا از این طریق با اهمیت نویزها در پخش موسیقی آشنا شوید.

آمپلی فایر در بهبود کیفیت صدای هدفون

آمپلی فایر (AMP) یا همان تقویت کننده سیگنال‌های صوتی، در واقع یک وسیله الکترونیکی است که باعث می‌شود فرکانس‌های صوتی در کنار سیگنال‌های ورودی، کیفیت بهتری داشته باشند. شاید فکر کنید که آمپلی فایرها فقط برای خودروها کاربرد دارد، اما حقیقت این است که این دستگاه امروزه در اسپیکر‌ها و بسیاری از دیوایس‌های دیگر استفاده می‌شود. بنابراین برای اینکه کیفیت صدای پخش شده از هدفون را افزایش دهید، توصیه ما این است که حتما از یک آمپلی فایر خارجی استفاده کنید. همچنین آمپلی فایر نیز می‌تواند در نویز کنسلینگ تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

دقت داشته باشید که امروزه آمپلی فایرها فقط با هدفون‌های با کیفیت و گران‌ قیمت هماهنگی دارند و در اغلب مواقع، از آن‌ها در کامپیوتر استفاده می‌شود. بهتر است بدانید که این روش ممکن است نسبت به سایر روش‌های ارائه شده، قیمت بیشتری برای شما داشته باشد، اما بدون شک تاثیر بسیار چشم‌گیری خواهد داشت. برای مثال می‌توانید تقریبا کیفیت صدای پخش شده در حال عادی را تا 3 برابر افزایش دهید و تاثیر را مشاهده کنید.

کلام آخر

توصیه تیم هدفون دات آی آر به شما عزیزان این است در صورتی که مدت زمان زیادی است که از هدفون خود استفاده می‌کنید و به دنبال تقویت صدا هستید، در ابتدا موارد ذکر شده در این مقاله را انجام دهید. اما اگر باز هم صدای دلخواه شما ایجاد نشد، تنها راه کار موجود، خرید هدفون جدید است. در صورتی که قصد خرید یک هدفون با کیفیت دارید، می‌توانید همین الان به قسمت فروشگاه مراجعه کنید و بهترین هدفون‌ها را مشاهده و خریداری نمایید.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.