مقایسه کن

راهنمای خرید هدفون

نوشته شده توسط: معین | 1401/02/25 22:59:43

راهنمای خرید هدفون یکی از مطالبی است که بدون شک روزی به کار شما خواهد آمد. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در ادامه مقالات سایت هدفون دات آی آر مقاله‌ای را تحت عنوان راهنمای خرید هدفون تهیه کنیم. در این مقاله مطالبی ارائه می‌شود که به سختی می‌توانید در فضای وب و اینترنت پیدا کنید، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما مطالب ذکر شده در این مقاله را با دقت بسیار زیاد مطالعه نمایید.

راهنمای خرید هدفون خوب

اگر به دنبال خرید هدفون باشید، مسلما تا کنون مدل‌ها و قیمت‌های مختلفی را در بازار آنلاین و سنتی مشاهده کرده‌اید. تنوع بسیار زیادی که در بین این محصولات وجود دارد، این احتمال را به وجود می‌آورد که خریدار گیج شود و عملا قدرت انتخاب پایینی داشته باشد. بسیاری از افراد در زمان خرید، درگیر مدل ظاهری هدفون هستند، از همین رو توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله تفاوت هندزفری و هدست و هدفون را مطالعه نمایید تا در زمان خرید، وقت خود را برای انتخاب مدل، هدر ندهید.

ما در این مقاله به بررسی ویژگی‌های کاملا تخصصی می‌پردازیم که باید در زمان خرید به آن‌ها توجه داشته باشید. زمانی که اطلاعات کافی در خصوص انواع هدفون و ویژگی‌های تخصصی هرکدام داشته باشید، در زمان خرید دچار سردرگمی نمی‌شوید و به راحتی هدفون مدنظر خود را انتخاب می‌نمایید. اما نکات تخصصی که در این راهنمای خرید هدفون ارائه می‌دهیم چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

فرکانس هدفون

فرکانس هدفون یا همان Frequency Response، در واقع بیانگر همان دامنه فرکانس‌های صدا است که هدفون می‌تواند آن‌ها را بازتولید کند. دقت داشته باشید، هرچقدر این دامنه فرکانسی بالاتر باشد، کیفیت صدایی که به شما تحویل می‌دهد هم بیشتر خواهد بود. بنابراین، اگر کیفیت صدا در زمان استفاده برای شما مهم است، حتما هدفونی را انتخاب کنید که فرکانس بالایی داشته باشد.

مقاومت هدفون یا آمپدانس

آمپدانس (به انگلیسی: Impedance) در حقیقت به مقدار مقاومت مدارهای هدفون در زمان منتقل کردن سیگنال‌ها گفته می‌شود. بنابراین، اگر قصد دارید هدفونی انتخاب کنید که صدای زیادی داشته باشد، حتما به دنبال موردی باشید که آمپدانس پایینی داشته باشد. زیرا هرچقدر عدد آمپدانس بیشتر باشد، به همان میزان هدفون شما صدای کمتری تولید خواهد کرد.

واحد اندازه‌گیری Impedance یک هدفون بر اساس اهم می‌باشد. یک هدفون خوب باید میزان آمپدانس کمتر از 25 اهم داشته باشد تا بتواند صدای خوب و قابل قبولی به کاربر ارائه دهد. اما در صورتی که هدفون خود را به دیوایس‌هایی متصل می‌کنید که دارای آمپلی‌فایر حرفه‌ای هستند، می‌توانید هدفونی را انتخاب کنید که میزان آمپدانس آن، بیش از 35 اهم باشد. معمولا هدفون‌های روی گوش که تمام گوش انسان را پوشش می‌دهد، نیاز به صدای زیاد دارند، پس اگر شما هم قصد انتخاب هدفون روی گوش را دارید، حتما به میزان بلندی صدای آن، دقت زیادی داشته باشید.

مدل آهنربای هدفون

آهنربا یا Magnet در واقع اهمیت زیادی در زمان خرید ندارند. اما صرفا به دلیل بالا رفتن اطلاعات شما عزیزان درباره آن توضیحاتی مختصر ارائه می‌دهیم. ممکن است در زمان بررسی جعبه هدفون، با عنوانی مواجه شوید به نام Magnet، که نشان‌ دهنده نوع آهنبرای بکار برده شده است.

این آهنرباها در دو نوع Ferrite و Neodyminum در بازار موجود هستند که هرکدام از آن‌ها در موارد مختلفی مانند هدفون‌ها کاربرد دارند. از این آهنرباها، با توجه به مدل بردی که درون هدفون وجود دارد، استفاده می‌شود. هدفون‌هایی که در آن‌ها از آهنرابی  مدل Neodyminum به دلیل اینکه به تازگی به بازار وارد شده است، قیمت بیشتری نسبت به مدل دیگری دارد. اما از نظر تیم هدفون دات آی آر، این نکته را بدانید که تفاوت خاصی ندارد و همانطور که همان ابتدا ذکر شد، اهمیت بسیار زیادی ندارند.

حساسیت هدفون

حساسیت هدفون یا همان Sensitivity است که بیانگر میزان صدای تولید شده است. این موضوع بر اساس واحد دسیبل خروجی هدفون بر میلی‌وات اندازه‌گیری می‌شود. حساسیت هدفون یعنی چه اندازه صدا بر اساس دسیبل توسط یک میلی‌وات سیگنال الکتریکی، به وجود می‌آید. البته نیازی نیست شما توجه زیادی به این فرمول‌های سخت و پیچیده داشته باشید. اما در این اندازه بدانید که هرچقدر میزان Sensitivity بیشتر باشد، در واقع به همان اندازه هم، خروجی صدای هدفون بالاتر می‌رود.

کلام آخر

موارد بسیار زیادی را باید به صورت تخصصی در زمان خرید هدفون در نظر داشته باشید که توضیح تمام آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. در فرصت‌های بعدی به بررسی سایر مواردی تخصصی هدفون‌ها، خواهیم پرداخت. امید است مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

 



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.