مقایسه کن

بهترین هدست برای استریم و تولید محتوا

نوشته شده توسط: معین | 1401/03/04 23:24:41

امروزه تکنولوژی‌های جدید روز به روز در حال پیشرفت هستند، به نوعی که باید هر روز منتظر پیدا شدن یک فناوری جدید باشیم. پیشرفت علم و تکنولوژی و فناوری‌های مختلف، تاثیرات مختلفی در زندگی افراد جامعه داشته است. یکی از این تاثیرات، در حوزه گیمینگ، استریم ویدیئو و تولید محتوای آنلاین است، که بدون شک از محبوب‌ترین مسائل در چند سال اخیر است. اما بدون شک هرچقدر هم که استریم ویدیو محبوبیت داشته باشد، برای موفقیت در آن باید به دنبال تجهیزات حرفه‌ای باشید. همین موضوع باعث شد تا ما در گروه هدفون دات آی آر به بررسی یکی از این تجهیزات، یعنی هدفون‌ها بپردازیم. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین هدست برای استریم و تولید محتوا

بدون شک هدست‌ها و هدفون‌ها یکی از مهم‌ترین وسایل در دنیای استریم هستند. بنابراین تفاوتی ندارد که شما در چه زمینه‌ای قصد تولید محتوای ویدیویی دارید، بلاخره باز هم باید از هدفون‌ها و هدست‌های مناسب اینکار استفاده کنید. یک هدست برای تولید محتوای ویدیویی، علاوه بر اینکه باید زیبایی و راحتی داشته باشد، باید مطابق استانداردهای روز دنیا تولید شده باشد. همچنین هدستی که قصد خرید آن را دارید، باید کیفیت صدای مطلوب و مناسبی داشته باشد تا بتوانید بهترین محتوا را تولید کنید. در ادامه به بررسی چند نکته برای خرید هدفون استریم، می‌پردازیم.

هدست مناسب برای تولید محتوا چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که می‌دانید، امروزه هدست‌ها کارایی‌هایی مختلفی دارند. برای مثال از این محصول برای گوش دادن به موسیقی، بازی کردن، دیدن فیلم و سایر مواردی که از این قبیل است، استفاده می‌شود. همین موضوع باعث شده تا در عصر حاضر، انواع مختلفی از این محصول در بازار موجود باشد. بنابراین اگر قصد تولید محتوای ویدیویی دارید، بهتر است هدفون یا هدستی را انتخاب کنید، که برای شما نهایت کاربرد را داشته باشد. این هدست باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

کیفیت صدا در هدفون

کیفیت صدا در هدفون‌ها، همیشه یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید می‌باشد. اما بدون شک این موضوع در زمان تولید محتوای ویدیویی، بیش از قبل اهمیت پیدا می‌کند. زمانی که از یک هدست باکیفیت استفاده می‌کنید، تمام جزئیات صدا را متوجه می‌شوید. حتی در زمان گیمینگ، این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال اگر صدای پای دشمنان را به خوبی متوجه نشوید، ممکن است در آن بازی دشمن موفق به کشتن شما شود. بنابراین، حتما در زمان خرید هدفون به مواردی همچون داینامیک رنج، مدل بیس دهید، درایو هدست یا هدفون و تمام مواردی که بیان‌ کننده کیفیت هدفون است، توجه زیادی داشته باشید.

راحت بودن هدفون

همانطور که می‌دانید، افرادی که به عنوان استریمر فعالیت دارند، ساعت‌های زیادی را پشت کامپیوتر خود هستند واغلب مواقع، بدون معطلی مشغول ضبط ویدیو و تولید محتوای ویدیویی هستند. بنابراین، اگر یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب هدفون برای این افراد، رعایت اصول ارگونومیک در طراحی است.

برای مثال حتما باید به نرم بودن بالشتک‌های هدفون توجه زیادی شود، زیرا به دلیل استفاده طولانی مدت، با نرم بودن خود باعث می‌شوند، گوش‌های مخاطب اذیت نشود. امروزه هدست‌هایی به بازار عرضه شده است که قابلیت این را دارند تا با گوش مخاطب، تنظیم شوند. این موضوع می‌تواند در دراز مدت، تاثیرات و کارایی خود را نشان دهد.

از دیگر مواردی که در راحت بودن هدفون موثر است، وزن آن است. مجددا برمی‌گردیم به موضوع استفاده طولانی مدت استریمرها از هدفون. با توجه به این موضوع، اگر هدستی که انتخاب می‌کنید وزن زیادی داشته باشد، بدون شک در تایم‌های طولانی اذیت کننده خواهد شد و باعث ایجاد احساس خستگی می‌شوند.

کیفیت میکروفون هدفون

همانطور که در مقاله تفاوت هندزفری، هدست و هدفون ذکر کردیم، هدست‌ها دارای یک میکروفون هستند که قابلیت تنظیم کردن دارد. کاربر می‌تواند به کمک این هدست، صدای خود را منتقل کند. بنابراین، اگر قصد تولید محتوای ویدیویی دارید، باید حتما از هدستی استفاده کنید که کیفیت میکروفون خیلی خوبی داشته باشد. دقت داشته باشید که این موضوع، به کیفیت خود هدست هم بستگی دارد.

البته در حال حاضر، اکثر افرادی که به عنوان استریمر مشغول فعالیت هستند، سعی می‌کنند از یک میکروفون استدیویی استفاده کنند. اما در صورتی که شما قصد ندارید از یک میکروفون جداگانه استفده کنید، توصیه ما به شما این است که حتما به میکروفون هدست خود اهمیت دهید.

کلام آخر

امروزه تولید محتوا ویدیویی به یکی از پردرآمدترین شغل‌های فضای آنلاین تبدیل شده است. اما اگر می‌خواهید در این حوزه موفق شوید، بدون شک باید از تجهیزات حرفه‌ای و کافی برخوردار باشید. یکی از این تجهیزات، هدفون‌ها و هدست‌ها هستند که ما در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌های یک هدفون مناسب برای یک شخص استریمر را بررسی کنیم. امید است مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.