مقایسه کن

جدیدترین تکنولوژی‌های مورد استفاده برای هدفون‌ها در سال 2022

نوشته شده توسط: معین | 1401/03/29 23:07:24

امروزه تکنولوژی‌های مختلف در صنایع متنوعی استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها، کاربرد خاص خودش را دارد. این موضوع در مورد هدفون‌ها هم صدق می‌کند و در این دیوایس‌ها، تکنولوژی‌های مختلفی استفاده شده است. این فناوری‌ها باعث می‌شود تا کیفیت صدای پخش شده در هدفون، بیشتر شود و در نتیجه کاربران رضایت بیشتری داشته باشند. همین موضوع باعث شد تا ما در هدفون دات آی آر، به بررسی جدیدترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در هدفون‌ها بپردازیم. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جدیدترین تکنولوژی‌های مورد استفاده برای هدفون‌ها در سال 2022

همانطور که می‌دانید در عصر امروزی علم و فناوری روز به روز در حال پیشرفت هستند. هدفون‌ها هم از این قافله عقب نمانده‌اند و برای افزایش رضایت کاربران، از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند. این فناوری‌های جدید در هدفون‌ها همیشه حرف اول را می‌زنند. این فناوری‌های جدید، باعث می‌شود کاربران بتوانند تازه‌ترین و جدیدترین ویژگی‌هایی که انتظار دارند را دریافت کنند. این تکنولوژی‌های جدید در هدفون‌ها باعث می‌شود تا این دیوایس از جنبه‌های مختلف توسعه پیدا کند. همچنین یکی دیگر از اهداف ارائه این فناوری‌های جدید، این است که قیمت برای مصرف‌کنندگان کمتر شود و در نتیجه، هدفون‌ها قیمت کمتری پیدا می‌کنند.

بهترین پیشرفت‌ها در زمینه صدای هدفون

فناوری‌های جدید در حال تغییر نحوه گوش دادن موسیقی است. هدفون‌های نسل جدید به نوعی بسیار زیباترو شیک‌تر طراحی می‌شوند که در نتیجه باعث شنوایی راحت‌تر می‌شود. همچنین این نسل روی سر کاربر بسیار محکم‌‌تر هستند و نسبت به نسل‌های قبلی، عایق صوتی بسیار بهتری دارند تا شما به عنوان کاربر بتوانید به صورت طولانی به گوش دادن موسیقی بپردازید. تمام این فناوری‌ها باعث می‌شوند تا لذت بردن از موسیقی و آسان‌تر و همیشگی شود.

راحت‌ترین تناسب

یکی از بهترین مواردی که طبق آن هدفون‌های جدید را تولید می‌کنند، تناسب هدفون است. خوشبختانه امروزه تمام سازنده‌های هدفون، مدل‌هایی طراحی کرده‌اند که تناسب امن‌تر و راحت‌تری دارند. گزینه‌های مناسب زیادی وجود دارد که برای بررسی آن‌ها کافیست به فروشگاه هدفون دات آی آر مراجعه کنید. حتی بسیاری از شرکت‌های تولید کننده هدفون، به دنبال این هستند که پارچه موجود روی سر مصرف کننده را از جنسی استفاده کنند که نرم‌تر و دوام بیشتری داشته باشد.

استفاده از فناوری Wisear برای کنترل موسیقی توسط ذهن

یک استارتاپ در شهر پاریس فرانسه به نام Wisear به شدت دنبال این است که فناوری خاصی ارائه دهد. این شرکت معتقد است که می‌تواند فناوری‌ای ارائه دهد که طبق آن، کاربر بتواند به کمک افکار خود کنترل‌های اصلی پخش موسیقی را کنترل کند. با استفاده از ایرپادهای تخصصی این شرکت، زمانی که افزایش صدا، پرش به آهنگ بعدی یا قطع کامل موسیقی فکر می‌کنید، سیستم به صورت خودکار دستورات مربوطه را اجرا می‌کند.

این سیستم با استفاده از حسگرهایی که در ایرپاد 3 اپل و برخی از ایرپادهای دیگر استفاده شده است، فعالیت مغز شما را اندازه‌گیری می‌کند. سیستم ذکر شده از روشی به نام "EarEEG" استفاده می‌کند، که یک الگوریتم هوش مصنوعی را با داده‌های گرفته شده توسط حسگرها، ترکیب می‌کند.

توسعه کدک بلوتوث LDAC

این کدک در واقع کارآمدتر از aptX HD است. زیرا aptX HD حداکثر نرخ بیت 576 کیلوبیت بر ثانیه با تاخیر 40 میلی ثانیه را پشتیبانی می‌کند. اما LDAC می‌تواند از حالت مختلف پشتیبانی کند. در این توسعه، حالت پایه می‌تواند دیتا را با سرعت 330 کیلوبیت بر ثانیه، معمولی با سرعت 660 کیلوبیت بر ثانیه و بهترین حالت (که به آن حالت اولویت هم گفته می‌شود) با سرعت 990 کیلوبیت بر ثانیه، دیتا را منتقل کند. همانطور که اعداد و ارقام نشان می‌دهد، این توسعه باعث شده تا انتقال دیتا، خیلی بهتر از aptX HD انجام شود.

افزایش طول عمر باتری

هدفون‌های بی‌سیم تا چند سال پیش، با هربار شارژ بیش از 6 ساعت، قابل استفاده نبودند. اما امروزه تراشه‌های جدیدتر و باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر ارائه شده است. این موارد باعث می‌شود تا حداقل بتوانید به مدت 8 ساعت، از هدفون استفاده کنید. حتی برخی از هدفون‌ها به صورت تخصصی برای گیمرها تولید کنندگان محتوا ساخته می‌شود که می‌توانند حتی بیش از یک روز هم بدون اتصال به شارژ، کار کنند. از همین رو توصیه می‌کنیم مقاله بهترین هدست برای استریم و تولید محتوا را مطالعه کنید.

هدفون‌های بزرگتر که روی گوش قرار می‌گیرند نیز با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، می‌توانند بیش از 30 ساعت مورد استفاده قرار بگیرند که واقعا مدت زمان زیادی است. اما حالا قابلیت فست شارژ یا شارژ سریع را هم به این موضوع اضافه کنید، بدون شک دیگر شارژ کردن باتری هدفون، دردسرساز نخواهد بود. در آینده می‌توانید انتظار عمر باتری بیشتر و زمان شارژ کوتاه‌تری را در هدفون‌های بی‌سیم داشته باشید که در نتیجه باعث راحتی بیشتر خواهد شد.

کلام آخر

در پایان توصیه می‌کنیم برای افزایش آرامش خاطر و استفاده از نهایت لذت، حتما از یک هدفون با کیفیت برای گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، انجام بازی ویدیویی، تولید محتوا و سایر مواردی که از این قبیل است، استفاده کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید هدفون دارید، بهتر است همین الان به فروشگاه سایت هدفون دات آی آر مراجعه کنید و هدفون مدنظر خود را خریداری نمایید. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله، برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.